torsdag 25 december 2008

Hur var er jul?

Jag hade en jättetrevlig julafton! Förmiddagen läste jag i boken Om jag kunde drömma som jag fick i julklapp av Elisabet, tack så mycket! Jag kan sammanfatta boken som mycket, mycket bra!
Kring halv tolv fick vi gäster och ca halv två åkte vi till min mormor och åt jullunch/middag där tillsammans med min morbror, hans fru och så min kusin. Det var mycket trevligt måste jag få säga! Mina syskon var lite väl bråkiga, men jag är van såklart...
Ungefär kl 7 var vi hemma igen och då började mamma göra risgrynsgröt, det var lite tissel och tassel om tomten, som jag råkar veta vem som var, hehe...
Tomten kom tio över åtta. Han hade grått skägg, silvergrå täckbyxor, nån beigefärgad jacka, svart mössa och så snowboardglasögon mitt över allt, haha! Mina syskon sa "i år är tomten cool"

Jag fick lite böcker, cd-skivor, kläder och det bästa utav allt, ett objektiv! Tamron AF 70-300mm F/4-5.6
Det var så kul att testa fota med det första gången, trots att det var mörkt utomhus och allt. Idag fortsatte jag testa mig fram och det går väl sådär, men kul är det minsann! Ikväll fotade jag stjärnorna och så träden med all vita snö. Jag får se hur bilderna blir, sen...
Det ska bli spännande att få testa fota en häst eller ett djur snart, imorgon ska jag förhoppningsvis åka en dryg kilometer och fota ett par hästar som går där i en hage, mest som test då förstås!

Kram och godnatt!

2 kommentarer:

åsah sa...

vi hade en trevlig jul också. gott nytt år!!

åsah sa...

Gott nytt år!! kolla in fotona från en vi träffade på festen igår.. http://jimmyerikssonphoto.blogspot.com/

ha det så bra!