söndag 14 december 2008

Akvarell...

Igår ägnade jag dagen åt att ta det riktigt lugnt, så jag var ute ett tag - skottade snö som var tung som bara den! - sedan tittade vi på en film och så målade jag en akvarell!
Jag tycker det är väldigt roligt att måla en akvarell, man vet inte riktigt hur resultatet kommer bli.
Jag började med att rita upp en skiss i bläck, men får jag säga det själv är skissen och det färdiga resultatet väldigt olika!
Jag hade planer om att hästen skulle vara ljus med ett klarblått öga, och tjejen skulle ha svart hår och väldigt ljus hy, men så blev det inte, haha...
Det enda som följde mina planer från skiss till resultat var hästens ögas färg. Klarblått.
Tjejens hår, klarrött, hästen gyllenbrun/fux. Jag blev dock väldigt, väldigt, VÄLDIGT nöjd med resultatet!

Ja, här får ni då se skiss och akvarell, stor skillnad va?


Inga kommentarer: