onsdag 19 november 2008

Today...

Igår kikade jag runt lite på fotoateljéer som finns här i Norrbotten. Har någon sett Justin Jägares underbara porträtt? De är helt fantastiska! Kolla här på dessa fantastiska foton.
Idag var Orvar (min äldsta lillebror) sur som ättika. Jag skulle nämligen ta barnen till skolan eftersom att båda mina föräldrar jobbade nu imorse. Jag bad Orvar väcka vår bror Linus (näst äldst) men svaret jag fick var "Han har ett eget liv och jag bryr mig inte om det. Du är störd Matilda", typ.... Vad roligt! En toppenmorgon helt enkelt.

Men, nu är jag glad för jag ska ha bild nu på förmiddagen. Jag ska teckna klart min skiss av människor som sitter runt ett bord och äter på midsommarafton. Hoppas att det blir bra.

Sedan är jag glad över att min bästa syrra Åsah alltid stöttar mig!

Ha en trevlig dag! KRAM

3 kommentarer:

åsah sa...

tack för den snälla kommentaren! klart jag alltid stöttar dig.. det ska man göra som syskon tycker jag.. jobbigt när det blir bråk!! jag har alltid hatat bråk.. albin var likadan när han var yngre, men han blev ju bra tillslut.. hehe.. du får bara stå ut några år till.. hahaha.. men blir allt för jobbigt så är du alltid välkommen hos oss..
jag är svinorolig nu, för när jag kom hem upptäckte jag att hundarna ätit upp en hel limpa bröd, plus att de knaprat i sig en möglig brödbit! mögel är svinfarligt för hundar! hjälp......

åsah sa...

förresten låter det jättekul med en kvällskurs i foto.. men det var riktigt bra och nyttigt att gå foto på skolan också, lärarna var så duktiga och så.. synd att det inte går.. du borde få farsan att prata med dom också.. annars kan du ju söka in på fotohögskola eller nåt när du gått ut gymnasiet.. lycka till med din bilduppgift..

åsah sa...

hej igen! jag ringde till veterinären och frågade, de sa att det inte var nån fara när det inte var så mycket... hädanefter så får vi ta bort allt ätbart från köket! (eller iallafall stänga in det..) men det skulle inte förvåna mig om de lär sig öppna dörrar och skit... vi har varit på möte med banken idag. verkar som vi får låna ganska mycket pengar för att köpa en bostadsrätt, så vi är inte fast i den här skitlägenheten för evigt! kul!! vi hörs!