lördag 3 januari 2009

Min nyårsafton

Jag hade en underbar nyårsafton 2008! Vaknade tidigt, duschade och sparkade bort till Hilda. Det var inte kul att ta sig dit, sandat överallt och barmark på den större vägen, men fram kom jag till sist.
Vi gick upp till hästarna och löshoppade med Loppan, den söta lilla minishettisen. Hon var minst sagt smågalen denna dag. Bockade och sparkade bakut hela tiden. Det var mycket blåsigt och kallt, så jag förfrös mina fingrar trots fingervantarna. Det värsta som finns är ju när fingrarna väl börjar tina upp igen...!

Klockan 2 på eftermiddagen var vi färdiga att åka till kyrkan, vi skulle nämligen på dop. Jag är glad att Lisa påminde mig om att ta med kameran! Både jag och Hilda var rädda över att sätta oss i en bil och åka i 20 min eftersom meteorologer varnade om den kraftiga blåsten. Som tur var åkte vi inte av vägen.

Jag fotade på det vackra dopet. Pojken som döptes, lille Nisse, blev nog lite trött i slutet. Efter det åkte vi hem till Hilda igen och åt i deras restaurang. Det var väldigt trevligt det också. Klockan åtta skickade vi upp ett par raketer och jag fotade, sedan gick vi för att sjunga Singstar. Senare tittade vi på Legally Blonde och klockan kvart över elva började vi spela spel. Lagom till klockan tolv skickade vi upp ytterligare raketer. Vi skålade in det nya året och en timma senare gick vi och la oss.

Nu låter jag bilderna tala.








Inga kommentarer: