fredag 2 januari 2009

Favoritfoton år 2008


Det var ett långt och utvecklande år, men jag lärde mig mycket och saker och ting hände. Här är mina favoritfoton under året!

Januari
Fotade i stort sett ingenting under Januari månad. Endast en fotosession.


Februari
Fotade mycket produkter åt min pappas företag och så ett par naturfoton.


Mars
Började använda manuella inställningar på kameran, inte bara auto. Tyckte det var kul att redigera foton och ändra ögonfärg, till exempel.



April
Gjorde många försök att få fina foton till en tävling på pixbox, lyckades till sist - efter många skratt och tårar. Fotade mycket porträtt, men lite natur också.


Maj
Fotade många bilder på en kattpojke denna månad och fick därmed många favoriter bland fotona. Även bilder som dokumenterade min familj. I Stockholm fotade jag ett par foton också, på staden och naturen där.


Juni
Fotade mycket bilder på Mariebergs Viltfarm, bland annat på Hilda och hennes hästar Slim Shady och Loppan. Även mycket porträtt på mina bröder. Många naturfoton.


Juli
Lite allt möjligt hamnade på bild, hästar, syskon, natur... Självporträtt också, för första gången seriösa foton.


Augusti
Hittade mammas makrofilter och testade fota mycket makro, men även natur och porträtt här också.


September
Var verkligen inne på något slags skräcktema och annorlunda bilder. Den här månaden fotade jag nog mest under hela året, hade mycket idéer efter sommaren antar jag.



Oktober
Många natur- och hästfoton i Kalix, men självklart porträtt på både mig själv och syskon.


November
Fotade ganska lite, när jag fotade var det mest porträtt och natur.



December
Fotade på ett dop åt pojken Nils. Testade nya objektivet Tamron AF 70-300mm. Första gången jag fotade nyårsraketer.

Inga kommentarer: