söndag 4 januari 2009

Ekologiskt...

Becka har utmanat mig att skriva om vad jag gör för bra saker för miljön, mindre bra...och vad jag kan bli bättre på.

De 3 bästa sakerna;

· Jag åker bil kanske 10-20 gånger per år, max. Annars buss.
· Jag äter i stort sett bara ekologisk och närproducerad mat.
· I vår stuga har vi en solfångare som vi får värme ifrån.

De 3 sämsta sakerna;

· Jag sitter för mycket vid datorn.
· Vi eldar ved för värme i vår stuga (under vintern).
· Hmm, kommer inte på något mer.

3 saker jag vill bli bättre på;

· Vet faktiskt inte.... Kommer nog på något senare.

Jag utmanar alla som vill bli utmanade

Om ni väljer att anta utmaningen får ni gärna hojta till här!

1 kommentar:

åsah sa...

kul inlägg! du har lärt dig mycket under året! jag skulle inte ens våga göra en utvärdering... hehe. Jag vågar inte vara med i eko-utmaningen... gott nytt år och allt!